Caution: Read on your OWN RISK!

Warning!
The content of this blog may and can be extremely sensitive to some people, If you want to read the blog, I do suggest that you read it on your own risk.


Yes, every tale has more than 1 side of the story...I'm not GOD so I'm not everywhere nor am I all-knowing.

This is just my side of the story based on my understanding!

Tuesday, July 7, 2009

Letter # 1

Hilda Hew Mun Foong

15, Jalan Telawi Enam,

Bangsar Baru, 59100

KUALA LUMPUR

Guru Disiplin Pengawas

SMK SERI PANTAI,

Jalan Kerinchi Kiri,

Kg Kerinchi, 59200

KUALA LUMPUR 6 JANUARI 2009

Cikgu,

Aduan berkenaan Pengawas yang telah mendiskriminasikan saya.

Berhubung perkara di atas, saya Hew Mun Foong, seorang pelajar daripada tingkatan 6 Atas Aspirasi, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Pantai ingin membuat aduan tentang seorang pengawas lelaki. Pengawas tersebut telah mendiskriminasi saya. Perkara ini telah menginggung perasaan saya dan menjatuhkan maruah saya, malah pengawas ini telah melanggar peraturan sekolah juga.

2.Pengawas tersebut telah mendiskriminasi saya sewaktu perhimpunan pada 6 Januari 2009, Selasa. Pengawas ini menganggap perkara ini remeh dan belum meminta maaf kepada saya. Walaupun dia seorang pengawas dia tidak sepatutnya mendiskriminasi seorang pelajar ataupun seorang ‘senior’.

3.Saya telah memeriksa BUKU PERATURAN DISIPLIN SEKOLAH MENENGAH WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR dari JABATAN PENDIDIKAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR, edisi Bahasa Melayu, cetakan 2003. ISSN 1675-7866

1)Education-Disiplin 1. Judul 375

BAHAGIAN PENAMPILAN DAN KEKEMASAN DIRI

9.0 Tingkah laku murid yang dilarang di sekolah

9.1 Tingkah laku biadap

9.4 Tingkah laku Jenayah/ salah laku Berat.

9.4.12 menimbulkan isu sensitif yang boleh menimbulkan kacau-bilau

Ini merupakan kesalahan berat (B)

Kod

Jenis Kesalahan

Hukuman

B 06

Biadap dan tingkah laku tidak sopan

1.Amaran keras

2.Dirotan 1-3 kali di punggung berlapik dengan menggunakan rotan

ringan

4.Digantung persekolahan tidak melebihi 14 hari

5.Dibuang sekolah

6.Makhamah

4.Dia juga boleh didakwa menurut AKTA PERLINDUNGAN KANAK-KANAK 1991, PINDAAN 2001.

Penderaan mental; perbuatan menjatuhkan maruah seperti dihina.

5.Oleh kerana saya tidak mahu memperbesarkan hal ini,saya cuma mahu pengawas tersebut meminta maaf daripada saya dengan ikhlas. Saya meminta jasa baik cikgu supaya dapat menyelesaikan masalah ini dengan segera.Saya juga berharap perkara sebegini tidak akan diulangi oleh mana-mana pengawas.Diharapkan cikgu juga tidak akan menganggap hal ini dengan kurang penting. Kerjasama dan perhatian cikgu terlebih dahulu saya ucapkan berbanyak-banyak terima kasih.

Sekian.

Yang benar,

___________

(HILDA HEW MUN FOONG)

PELAJAR TINGKATAN 6 ATAS ASPIRASI

SMK SERI PANTAI.

0 comments:

Post a Comment